Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Раздзелы сайта

Галоўная

ПРАВІЛЫ ЎНУТРАНАГА РАСПАРАДКУ

ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку для навучэнцаў

1. Агульныя палажэнні

1.1 сапраўдныя правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей – правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, зацверджаным 13 студзеня 2011 года № 243-з (са зменамі і дапаўненнямі ад 23 ліпеня 2019 года № 231-з), Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь 25 ліпеня 2011 г. № 149, статутам дзяржаўнай установы адукацыі «Цэнтр дзіцячай творчасці г. Лунінца» (далей – Установа), правіламі ўнутранага працоўнага распарадку ўстановы.

1.2 гэтыя правілы вызначаюць асновы статусу навучэнцаў установы, іх правы і абавязкі ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу, усталёўваюць навучальны распарадак і правілы паводзін ва ўстанове.

1.3 сапраўдныя правілы ўводзяцца з мэтай забеспячэння эфектыўнай арганізацыі адукацыйнага працэсу, бяспекі і аховы здароўя навучэнцаў, падтрымання дысцыпліны і парадку ва ўстанове, станаўлення культуры адносін у аб'яднаннях па інтарэсах для паспяховай рэалізацыі мэты і задач, вызначаных Статутам.

1.4 гэтыя правілы размяшчаюцца на інфармацыйным стэндзе ўстановы.

1.5 сапраўдныя Правілы прымаюцца па прадстаўленню намесніка дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце, зацвярджаюцца загадам дырэктара на нявызначаны тэрмін.

1.6 гэтыя правілы з'яўляюцца лакальным нарматыўным актам, які рэгламентуе дзейнасць установы.

1.7 змены і дапаўненні да правіл прымаюцца ў парадку, прадугледжаным п.1.5 сапраўдных Правілаў. Пасля прыняцця новай рэдакцыі Правілаў папярэдняя рэдакцыя губляе сілу.

2. Парадак прыёму і адлічэння навучэнцаў

2.1 прыём навучэнцаў ва ўстанову для атрымання дадатковай адукацыі ажыццяўляецца на падставе іх заявы пры прад'яўленні імі пасведчання аб нараджэнні або дакумента, які сведчыць асобу, загадам дырэктара на працягу навучальнага года пры наяўнасці свабодных месцаў. Ад імя непаўналетняга заява можа быць пададзена яго законным прадстаўніком.

2.2 прыём вучняў для засваення зместу адукацыйнай праграмы па спартыўна-тэхнічнаму, турысцка-краязнаўчага, фізкультурна-спартыўным і ваенна-патрыятычнаму профілях ажыццяўляецца на падставе дакументаў, названых у пункце 2.1 гэтага падзелу, і медыцынскай даведкі аб стане здароўя.

2.3 прыём вучняў для засваення зместу адукацыйнай праграмы па мастацкага профілю, за выключэннем напрамкі дзейнасці «харэаграфія», ажыццяўляецца на падставе дакументаў, названых у пункце 2.1 гэтага падзелу, па выніках праверкі здольнасцяў, якая праводзіцца ў парадку, які вызначаецца палажэннем аб установе.

2.4 прыём вучняў для засваення зместу адукацыйнай праграмы па напрамку дзейнасці «харэаграфія» мастацкага профілю ажыццяўляецца на падставе дакументаў, названых у пункце 2.1 гэтага падзелу, медыцынскай даведкі аб стане здароўя і па выніках праверкі здольнасцяў, якая праводзіцца ў парадку, які вызначаецца палажэннем аб установе.

2.5 навучэнцы адлічваюцца з Установы па наступных прычынах - - у сувязі з завяршэннем навучання;

- у сувязі з невыкананнем дагавора аб аплаце адукацыйных паслуг паміж установай і законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў;

- за здзяйсненне дысцыплінарнай правіны;

- па заяве вучня або яго бацькоў (законных прадстаўнікоў);

- па заяве педагога дадатковага адукацыі.

Адлічэнне, як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена за:

- працяглая адсутнасць без уважлівых прычын на вучэбных занятках: на працягу месяца (запар) альбо больш за трыццаць дзён на працягу навучальнага года;

- сістэматычнае (паўторнае на працягу навучальнага года) невыкананне або неналежнае выкананне абавязкаў навучэнцам;

- наўмысная псаванне, знішчэнне маёмасці ўстановы.

2.6 адлічэнне навучэнцаў ажыццяўляецца загадам дырэктара.

3. Арганізацыя адукацыйнага працэсу

3.1 у адпаведнасці з калектыўным дагаворам і на падставе загаду дырэктара ва установе ўстанаўліваецца шасцідзённы вучэбны тыдзень (Панядзелак-субота).

3.2 навучальным лічыцца час, на працягу якога навучаецца ў адпаведнасці са Статутам і сапраўднымі Правіламі знаходзіцца на вучэбных занятках і выхаваўчых мерапрыемствах, выконвае свае абавязкі пад кіраўніцтвам педагагічных работнікаў.

3.3 рэжым вучэбнага часу, г.зн. рэжым навучання. парадак размеркавання нормаў працягласці навучальнага часу і часу адпачынку на працягу тыдня, года вызначаецца адукацыйнымі праграмамі аб'яднанняў па інтарэсах з улікам патрабаванняў санітарных нормаў, правілаў і гігіенічных нарматываў. Працягласць аднаго навучальнага гадзіны складае 45 хвілін. Перапынак паміж заняткамі-10 хвілін.

3.4 вучэбныя заняткі праводзяцца па раскладзе ў адпаведнасці з вучэбна-праграмнай дакументацыяй аб'яднанняў па інтарэсах.

3.5 на працягу навучальнага года з навучэнцамі праводзіцца выхаваўчая работа, якая арганізуецца ў адпаведнасці з праграмна-якая плануе дакументацыяй выхавання.

3.6 для навучэнцаў і грамадскасці ва ўстанове арганізоўваюцца масавыя мерапрыемствы, у тым ліку ў рамках 6 школьнага дня (конкурсы, спаборніцтвы, агляды, фестывалі і інш.).

3.7 у канікулярны перыяд выхаваўчая работа вядзецца па асобным плане (арганізуюцца культурна-масавыя мерапрыемствы, паходы, экскурсіі, спаборніцтвы і г.д.), а таксама могуць праводзіцца заняткі аб'яднанняў па інтарэсах з пераменным складам.

3.8 у летні перыяд ва ўстанове функцыянуе аздараўленчы лагер з дзённым знаходжаннем дзяцей (1 змена).

4. правілы паводзін ва ўстанове

4.1 вучні абавязаны:

- прыходзіць ва ўстанову ахайна апранутымі (форма адзення – Свабодная), сачыць за сваім знешнім выглядам, выконваць правілы асабістай і грамадскай гігіены, падтрымліваць чысціню і парадак у будынку і памяшканнях установы;

- выконваць патрабаванні Статута ўстановы, сапраўдных Правілаў і іншых лакальных дакументаў;

- добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, праграм аб'яднанняў па інтарэсах, авалодваць тэарэтычнымі і практычнымі ведамі ў адпаведнасці з усталяванымі патрабаваннямі;

- прыходзіць на заняткі без спазненняў, паведамляць педагогу аб прычынах адсутнасці на занятках;

- падчас адукацыйнага працэсу мець пры сабе неабходныя для ўдзелу ў адукацыйным працэсе прыналежнасці, строга выконваць правілы бяспекі і падтрымліваць дысцыпліну, выкарыстоўваць кампутары, тэхнічныя сродкі навучання і навучальныя дапаможнікі строга па прызначэнні і з дазволу педагога;

- падчас перамен выконваць правілы бяспечных паводзін ва ўстанове;

- выконваць патрабаванні бяспекі, санітарыі і гігіены адукацыйнага працэсу, правілы пажарнай бяспекі;

- паважаць гонар і годнасць іншых навучэнцаў, супрацоўнікаў установы, навакольных падчас знаходжання ва ўстанове, у іншых грамадскіх месцах падчас правядзення заняткаў, мерапрыемстваў;

- паводзіць сябе годна, устрымлівацца ад дзеянняў, якія замінаюць іншым навучэнцам авалодваць ведамі, выконваць вучэбную дысцыпліну, своечасова і дакладна выконваць распараджэнні адміністрацыі ўстановы;

- беражліва і адказна ставіцца да маёмасці ўстановы, эфектыўна (па прызначэнні) выкарыстоўваць абсталяванне ўстановы, эканомна і эфектыўна выкарыстоўваць матэрыялы, рэсурсы;

- у выпадку экстранай сітуацыі, звязанай з выяўленнем любой небяспекі жыццю і здароўю, неадкладна паведаміць пра гэта педагогу, любому супрацоўніку ўстановы;

- падтрымліваць традыцыі ўстановы.

4.2 бацькі (законныя прадстаўнікі) навучэнцаў абавязаны выконваць патрабаванні Статута ўстановы, а таксама патрабаванні прапускнога рэжыму.

4.3 бацькі (законныя прадстаўнікі) навучэнцаў могуць прысутнічаць на занятках аб'яднанняў па інтарэсах толькі з дазволу дырэктара ўстановы.

4.4 ва ўстанове забаронена:

- прапускаць заняткі аб'яднанняў па інтарэсам без уважлівых прычын;

- карыстацца мабільнымі тэлефонамі і іншымі гаджэтамі падчас адукацыйнага працэсу, выключэнне складаюць тыя выпадкі, калі адукацыйны працэс прадугледжвае іх выкарыстанне (для доступу да адукацыйных рэсурсаў, з дазволу педагога);

- прыносіць, перадаваць, выкарыстоўваць у час адукацыйнага працэсу (як у установе, так і ў час правядзення заняткаў, мерапрыемстваў за яго межамі) зброю, колючыя і рэжучыя прадметы, боепрыпасы, выбуховыя рэчывы, піратэхнічныя цацкі, а таксама іншыя прадметы, падвяргаецца небяспецы жыццё і здароўе іншых людзей;

- прыносіць, перадаваць і ўжываць спіртныя напоі, сродкі таксічнага і наркатычнага ап'янення, Тытунёвыя вырабы, знаходзіцца ў памяшканнях установы ў стане алкагольнага або наркатычнага ап'янення;

- курыць ва установе і на яго тэрыторыі;

- прымяняць фізічную сілу для высвятлення адносін, выкарыстаць запалохванне, вымагальніцтва;

- здзяйсняць любыя дзеянні, якія цягнуць за сабой небяспечныя наступствы для навакольных, такія як Штурханне, ўдары любымі прадметамі, кіданне чым-небудзь і г. д.;

- гуляць у азартныя гульні (напрыклад, карты і да т. п.);

- прыводзіць або прыносіць ва ўстанову жывёл.

5. правы навучэнцаў

5.1 навучэнцы маюць права:

- на атрыманне дадатковага адукацыі ў адпаведнасці з праграмамі аб'яднанняў па інтарэсам;

- на навучанне па індывідуальнай праграме аб'яднання па інтарэсах;

- на ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

- на атрыманне платных паслуг у сферы дадатковай адукацыі;

- на ўдзел у конкурсах, турнірах, фестывалях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, творчай, спартыўна-масавай, грамадскай дзейнасці;

- на ўдзел у дзіцячых, моладзевых і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;

- на заахвочванне за поспехі ў творчай, спартыўнай, грамадска-карыснай дзейнасці, а таксама ў выхаваўчых, культурна-масавых мерапрыемствах;

- на ўнясенне прапаноў па ўдасканаленні работы ўстановы, – на выбар і абранне ў органы вучнёўскага самакіравання.

6. Заахвочванне і адказнасць

6.1 Дысцыпліна ва установе падтрымліваецца на аснове павагі чалавечай годнасці навучэнцаў і супрацоўнікаў.

6.2 за высокія вынікі і дасягнутыя поспехі ў навучанні, у творчасці, спорце, актыўную сацыяльна-значную дзейнасць у дзіцячым аб'яднанні, перамогі ў конкурсах, спаборніцтвах, іншых дасягненнях да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя віды заахвочвання: аб'яву падзякі, ўзнагароджанне Дыпломам установы, ўзнагароджанне Ганаровай граматай установы, ушанаванне на ўрачыстай цырымоніі «Сузор'е талентаў».

6.3 Меры заахвочвання прымяняюцца адміністрацыяй установы сумесна з педагогамі аб'яднанняў па інтарэсах альбо па ўзгадненні з імі.

6.4 за парушэнне патрабаванняў Статута ўстановы, сапраўдных Правілаў Адміністрацыя мае права прымяніць да навучэнцаў наступныя дысцыплінарныя спагнанні: Заўвага, адлічэнне.

6.5 да прымянення дысцыплінарнага спагнання ад навучэнцаў можа быць запатрабавана тлумачэнне ў вуснай або пісьмовай форме.

6.6 дысцыплінарнае спагнанне прымяняецца непасрэдна за выяўленнем правіны, але не пазней за адзін месяц з дня выяўлення, не лічачы часу хваробы навучэнцаў або часу знаходжання іх на вакацыях.

6.7 За кожны правіну можа быць ужыта толькі адно дысцыплінарнае спагнанне.

6.8 Факты парушэнні вучэбнай дысцыпліны і правілаў паводзін ва ўстанове могуць быць разгледжаны на сходзе аб'яднання па інтарэсам, на педагагічным савеце ў прысутнасці навучэнцаў і іх бацькоў (законных прадстаўнікоў).